ouder contact gezocht voor bezorgde moeder met depresieve dochter

Depressie

Ouder contact gezocht voor bezorgde moeder met depresieve dochter

Mijn dochter is sinds half december ernstig depressief en gaat gelukkig komende week naar psychiater.
Ik vind het heel lastig om "het juiste te doen en te zeggen"
Het raakt me zeer wat er met haar gebeurd maar weet er ook niet goed mee om te gaan.
Natuurlijk ik doe mijn uiterste best om haar te steunen, maar lijk ook regelmatig de plank mis te slaan.
Soms ben ik ook intens verdrietig en geef ook aan dat ik het moeilijk vind. Dit heeft dan weer tot gevolg dat mijn dochter mij wilt ontzien en dat kan niet de bedoeling zijn.
Welke ouder met een depressief dochter zoon van rond de 20 wil een keer met mij hierover praten? Zijn er wellicht gespreksgroepen voor?
Vriendelijk groet bezorgde moeder

Reacties

Kody

Beste Bezorgde moeder,

Door te erkennen dat je dochter aan een depressie lijdt en daar professionele hulp voor neemt ben je al goed op weg.
Als de depressie geen concrete oorzaak heeft kun je volgens mij niet veel verkeerd doen. Ze zal zelf het meeste moeten doen om eruit te komen.
Je kunt wel helpen haar niet verder weg te laten zakken. Ten minste erop toezien dat ze zichzelf verzorgt en een nuttige en/of creatieve dagbesteding heeft. Een vaste routine geeft houvast.
Het is lastig voor haar om zich ergens toe te zetten dus zo af en toe een figuurlijke 'schop onder de kont' kan geen kwaad.
Sterkte.

Positiva

Hoi Bezorgde moeder, ik wil alleen maar even melden dat dit forum grotendeels verlaten is. Enkele gasten van hier, schrijven nu bij depressie-forum.nl. Ik schrijf daar zelf ook als "partner van". Wel iets anders als "moeder van" natuurlijk, maar heeft ook wel overeenkomsten. Ik hoop je daar te zien. Je bent van harte welkom!

zorg

Dag bezorgde moeder, ik heb een zoon van 29 die ernstig depressief is, iets ouder, maar heb het net zo moeilijk. Ben op zoek naar hulp. Weet dat hij het zelf moet doen maar ja. Ik wil graag delen.
Ik had ook gekozen voor de naam bezorgde moeder maar die was al in gebruik, vandaar dat ik nu zorg heet (ach ja).

inDepressie tipt

• Momenteel nog geen tips