Hoi. Ik ben Chumani. Tenminste, als schuilnaam dan, maar dat is denk ik wel duidelijk. Chumani betekent Dauwdruppels. Het is Native American, om iets preciezer te zijn Sioux. Denk ik. Het is wat internet mij verteld heeft.
Ik ben een vrouw. Bijna eigenlijk. Over ongeveer een maand word ik 18.
Vanaf mijn twaalfde heb ik last van depressies/stemmingsstoornissen/.... - ik weet het niet precies. Het begon als een winterdepressie die drie jaar lang 's winters terugkwam maar toen was het ineens ook 's zomers. En nu is het constant, maar eigenlijk ook constant niet. Mijn stemming kan per minuut veranderen. Ik ben alleen nooit boos. Ik weet niet waarom, het is alsof ik niet boos kan worden. Als ik boos wordt, duurt dat nooit langer dan een paar seconden en dan ben ik weer verdrietig.
Ik weet niet of deze tekst erg geforceerd overkomt. Voor mij voelt het namelijk wel zo. Dat komt omdat ik net voor het eerst een stuk in mijn dagboek heb toegevoegd. En ik was eigenlijk klaar met schrijven voor vandaag, maar ik vind het wel zo netjes om hier in dit forum nog even een stukje toe te voegen. Het lukt alleen dus niet zo goed, omdat ik eigenlijk al klaar was.
Mocht je om één of andere reden iets meer over mij willen weten, dan moet je dus maar naar mijn dagboek gaan (tenminste, dat is openbaar, toch?). Daar heb ik geschreven zoals ik normaal schrijf. Misschien krijg je dan een wat beter beeld van wie ik ben.

Ha Chumani,
Allereerst van harte welkom op de site!! Ik heb ook een stuk van je dagboek gelezen, de rest doe ik nog, maar mijn concentratie was op
Heftig hoor, al zo lang vechten tegen een depressie. Ik vind het niet gek dat vwo niet gelukt is en misschien deze opleiding op dit moment even te veel is. Maar pas op jezelf lui te noemen, dat ben ik ook jaren genoemd, maar is zo vaak onterecht en een enorm waardeoordeel. Misschien ben je wel niet lui, maar vraagt je depressie of wat het ook is nu gewoon heel veel.
Maar goed, ik moet me er ook niet te veel mee bemoeien, want dit baseer ik alleen op wat je schrijft en verder ken ik je natuurlijk niet. Maar goed, nogmaals welkom en kom lekker eens buurten op de chat, ik kom er ook dagelijks en heb er veel steun aan. Daar kan je lekker je verhaal kwijt, maar soms ook even lol hebben, met mensen die begrijpen wat je meemaakt.
Sterkte en heel veel liefs,
Tari
Hoi Chumani,
Moeilijke toestand hoor! Ik moet je zeggen, wel herkenbaar. In mijn examenjaar HAVO heb ik het bijltje erbij neergegooit. Maar vlak voor de examens toch maar besloten om nog ff snel wat in te kijken en de examens bij te wonen. Daar ben ik nog altijd erg blij mee, want ik ben nog geslaagd ook. Met de hakken over de sloot.
Ik raad je aan nog heel even je schouders eronder te zetten en na je examen kun je je dan volledig laten gaan. Wie niet waagt wie niet wint. Nog even maar!!!!
Je dagboek heb ik nog niet gelezen, dat ga ik straks nog ff doen. Als ik nog energie heb reageer ik daar ook nog even op en anders wordt het morgen.
Heel veel sterkte van Marianne
Bedankt voor jullie reacties... zowel hier als in mijn dagboek. Die doen me echt veel goed. Ik vind het moeilijk om echt op 1 reactie te reageren... ik weet niet goed wat ik moet zeggen, maar ik wil ook niet als ondankbaar overkomen. Daarom maar op deze manier. Ik heb er veel aan. Ik heb er heel veel aan dat ik merk dat er mensen zijn die zich om mij bekommeren en die weten (snappen, voelen, begrijpen...) waar ik doorheen ga. Ik ga ook proberen om op anderen te reageren. Maar ik weet nog niet in hoeverre dat gaat lukken. Ik weet niet eens waarom ik het precies lastig vind. Maar feit blijft dat ik het lastig vind.. ik hoop maar dat dat verbetert.
Hoi Chumani,
Bedankt voor je reactie. Maak je maar niet te druk hoor als reacties niet lukken. Wij reageren omdat we je graag willen steunen, niet omdat we iets van je terug verwachten. Doe wat je kan en wat lukt en de rest....lekker laten voor wat het is. Zorg eerst maar goed voor jezelf, voordat je je over dat soort dingen druk gaat maken.
Liefs Tari
Welkom hier Chumnai!
Erg vervelend dat je al vanaf je 12e last hier van hebt.. Ik wens je veel sterkte met alles, en hopelijk kan het dagboek je een beetje helpen dingen van je af te schrijven/op een rijtje te zetten..