2 reacties / 0 door jouw ongelezen
Laatste reactie
#1 - Geplaatst op: di, 07/02/2012 - 17:42
afbeelding van oorth032

Vandaag 7-2-2012 aangemeld

Hallo allemaal,

Ik ben oorth032 en ben bijna 57 jaar, al jaren zwaar depressief (desondanks de lexapro 15 mg 1 maal daags.)
Gebruik hiernaast Bromazepam zo nodig en kan het eventueel af met 2 maal 3 mg.
Heb in het verleden deeltijd therapie en de v.e.r.s. training afgerond, pas het regelmatig toe ik moet wel want ik heb 1 dochter en 2 kleinkinderen die mij (vaak) nodig hebben!
Elke morgen weer dezelfde gedachten (weer nergens geen zin in want ik kijk tegen een muur op zo hoog).
Heb dan totaal nergens zin in en zit hele dagen thuis ook mede door mijn kleine budget.
Durf niet aan relaties te beginnen omdat ik mij daar niet sterk voor kan maken.

Maar alleen de Lexapro doet mij weinig, (helpt wel voor de angst en paniek stoornis) maar ik wordt er heel vlak van en moet ze blijven slikken voor de angst en paniek-stoornis die mijn hele leven al heeft beïnvloed.
Heb vorig jaar nog een sessie gehad van 8 maal een gesprek maar dat heeft geen enkele doorslag gegeven en ben toen verhoogd van 10mg lexapro naar 15mg.
Vrouwtje ging met zwangerschaps-verlof en mijn gesprekken werden beëindigd en moet nu maar contact opnemen met met mijn huisdokter.

Nu kom ik deze site tegen en hoop dat ik door mijn mede-lotgenoten weer de power krijg om positief te gaan denken.
Momenteel is het slecht met mij gesteld, ik moet nog zoveel doen maar mijn doorzettingsvermogen is nihil, ik zie het nut er gewoon niet van in.

#2 - Geplaatst op: wo, 15/02/2012 - 10:49
afbeelding van Amiek

Hoi Oorth,
Welkom hier! We luisteren en helpen elkaar graag hier. Samen staan we sterk. Ik hoop echt dat je vindt wat je zoekt, want ik gun niemand dit leven.
Je zegt dat je het nut 'er' niet van inziet. Waarvan niet, concreet? Waarschijnlijk zie je het toch wel, je bent tenslotte niet gelukkig met deze situatie en wilt een positiever denken. Het nut is er dus wel, maar je weet niet hoe je uit de nega-spiraal komt. Ik hoop echt voor je dat je er na verloop van tijd een positieve draai aan kunt geven. Kom gerust een op de chat, wie weet, komen we elkaar daar nog eens tegen! Sterkte joh!
Groetjes, Amiek

login of registeer u gratis om te reageren

inDepressieop. U ook? Laat het weten!