1 post / 0 door jouw ongelezen
Laatste reactie
#1 - Geplaatst op: wo, 18/01/2012 - 19:12
afbeelding van DoubleD

Kennismaking

Hallo beste mensen, Ik ben een man van 40 jaar en heb sinds april vorig jaar een flinke val gemaakt. Nu had ik al sinds mijn prille jeugd sombere gedachten, die ik redelijk kon beheersen en combineren met school, studie en werk, maar door een aantal externe factoren kreeg ik er vorig jaar een stevige depressie bovenop. Diagnose: dysthyme stoornis en een accute depressie, ook wel dubbele depressie genoemd. Hetgeen wat ik in de loop der jaren had opgebouwd en waar ik enig houvast aan had, stortte als een kaartenhuis in elkaar. Werk, sociale contacten, hobby's, het heeft nauwelijks betekenis meer. Ik voel me volkomen onthecht en heb de grootste moeite om de dagen door te komen. Ik ben in behandeling, ik krijg EMDR therapie voor trauma verwerking, en slik 2 verschillende soorten anti- depressiva, die me niet direkt beter laten voelen, maar wel voorkomen dat ik door de bodem heen zak. Gelukkig heb ik een aantal goede vrienden die me hierin ondersteunen, al is hulp van hen moeilijk te accepteren, en ik krijg van mijn leidinggevende gelukkig de tijd om hier weer bovenop te komen. Het proces gaat langzaam en gestaag, vooruitgang is op dit moment moeilijk waar te nemen. De gedachten aan suicide zijn dagelijks aanwezig van s'ochtends tot s'avonds en zelfs de nachten zijn onrustig, het is nog net te beheersen. Dit ben ik in een notendop!

login of registeer u gratis om te reageren

inDepressieop. U ook? Laat het weten!