4 reacties / 0 door jouw ongelezen
Laatste reactie
#1 - Geplaatst op: di, 10/01/2012 - 11:48
afbeelding van Joris

Vandaag aangemeld en dus nieuw

Het heeft me wel een tijdje gekost om me aan te melden. Ik loop al langere tijd rond met het idee dat zoals het gaat het niet langer moet gaan, maar ik heb het gevoel dat ik geen instrumenten heb om er iets aan te doen. Ik ben 53. Zoals dat heet, gelukkig getrouwd (echt waar!) en heb 3 kinderen. Ik ben sinds anderhalf jaar werkloos en zit doelloos thuis. Toen ik werkloos werd, had ik het idee dat ik snel weer aan het wek zou zijn, maar dat is me hard tegen gevallen. Ik krijg steeds meer het gevoel dat ik uitgerangeerd ben. Nutteloos zoals dat in de test heet. Ik ben nooit het meest optimistische zonnetje in huis geweest, maar ik merk dat ik me steeds verder isoleer, kom nauwelijks buiten, kan niet meer lezen (ja, 2 bladzijden, maar dan is de concentratie weg, dan ga ik koffie zetten). Doe nauwelijks iets in huis, wacht tot de kinderen thuis komen en zit maar een beetje teletekst te lezen, de vacaturepagina's te lezen enzovoorts. Ik slaap goed, maar ga wel laat naar bed, sta 's ochtends op om brood te maken voor de kinderen, voor mijn vrouw en als die allemaal vertrokken zijn, val ik op de bank in slaap (ik wil niet terug naar bed!). Ik kan geen puf opbrengen om te gaan wandelen, te fietsen.

#2 - Geplaatst op: wo, 11/01/2012 - 20:56
afbeelding van Haffetje

Joris, Welkom hier! Ik hoop dat je hier je ervaringen kan delen. En dat je hier begrijp en steun krijgt van ons allemaal. Veel sterkte met alles!
groetjes Haffetje

#3 - Geplaatst op: do, 12/01/2012 - 17:01
afbeelding van loetje

Beste Joris,
eerste stap is gemaakt, je hebt je aangemeld. Ik ook heb me ook aangemeld vandaag.
ik herken je verhaal, bij mij is de situatie niet veel anders dan die bij jou. Ben nu mijn baan kwijt en heb 3 kids thuis en een vrouw die werkt(gelukkig gezin). Maar bergrijp goed dat er altijd wegen zijn om eraan te werken. Je zult moeten zoeken naar datgene wat bij jou het beste past. Begin in ieder geval om begeleiding te zoeken, iemand die met jou aan de slag kan, je hoeft het niet alleen te doen.
Ook ik ben op zoek naar weer meer energie en vrolijkheid in het leven, ik geef het ook niet op, en sta open voor kleine veranderingen. Ik doe nu een half jaar Yoga(vond dat eerst niks voor mij, maar kan daar nu echt van genieten. je leert met je eigen lichaam bezig te zijn). Ik wil graag grote stappen nemen, maar moet nu gaan accepteren dat kleine stappen meer effect hebben. Ook ik heb regelmatig terugvallen, waarbij ik de gehele dag op de bank lig. Maar ik vertrouw erop dat er licht is aan het eind van de tunnel. Laat me s.v.p. weten hoe jij het gaat oppakken. Heb je vragen, dan stel ze hier.
heel veel succes Loetje

#4 - Geplaatst op: wo, 18/01/2012 - 20:55
afbeelding van DoubleD

Hallo Joris,
Zo te lezen ontbreekt het jou op dit moment aan zingeving in je leven. Het is haast noodzakelijk voor een mens om zich gewenst, nuttig en nodig te voelen, maar zingeving vind je zelden binnen op de bank. Mijn advies is om toch buitenshuis iets te zoeken waarvoor je je in wilt zetten. Je kunt altijd zinvol vrijwilligerswerk doen, waardoor je je gevoel van eigenwaarde vergroot, nieuwe ervaringen opdoet en weer leuke sociale contacten kan aangaan. Het kost wel een hoop energie in aanvang, maar gaandeweg zal het je misschien steeds makkelijker afgaan. Succes!

login of registeer u gratis om te reageren

inDepressieop. U ook? Laat het weten!