Hay, ik ben Lynde en loop al een tijdje rond met een bipolaire stoornis en depressie.
Na diverse medicatie gebruikt te hebben ben ik er begin dit jaar mee gestopt i.v.m. ernstige bijverschijnselen.
Maar nu ben ik toch weer terug gevallen in een depressie.
En nu heb ik dus Efexor gekregen en een slaaptabletje Zolpidem.
Ik ben vandaag al uren informatie aan het vergaren over Efexor en daar ben ik niet vrolijk van geworden.
En nu dacht ik : kom .... ik meld me aan op een site waar waarschijnlijk veel deskundigen zijn.
Kan iemand me nu eens een hart onder de riem steken voordat ik met deze medicatie ga starten !!!
#1 - Geplaatst op: do, 01/12/2011 - 17:27
Even voorstellen en "blij" met Exefor !!!
login of registeer u gratis om te reageren
inDepressieop
. U ook? Laat het weten!

Hoi Lynde,
Allereerst welkom! Wat vervelend dat je zo tobt met medicatie. Ik ken heb weleens gehoord van Exefor, maar ken het medicijn verder niet. Wat anderen echter zeggen, je zult het toch zélf moeten ervaren hoe het bij jou aanslaat. Iedereen reageert toch weer anders... Ik hoop dat het je gaat helpen. Sterkte! Groetjes, Amiek
Hoi lynde,
Ik slik al 3 jaar efexor, en ik ben er erg blij mee. Bij mij slaat hij goed aan.
Maar dit is natuurlijk voor iedereen anders. Ook mijn moeder en mijn oom gebruiken het naar alle tevredenheid.
Hoi
Ik gebruik al zo'n zes jaar Efexor.
Ik ben er blij mee en ik heb er nooit bijverschijnselen van ondervonden.
Xx
Afgelopen zondag 4 december had ik om 07.00 uur de 1e capsule ingenomen.
Om 12.00 uur kreeg ik een allergische reactie en om 14.00 uur heb ik de dokterspost gebeld.
(enorm hoge bloeddruk 180-120, hartkloppingen >100, grote pupillen, nekkrampen naar de kaken toe, euforisch, hyperactief.)
De arts van de dokterspost vertelde dat ik piekte en dat er geen tegenpil voor was en dat het vanzelf uit zou moeten werken.
Ik was dinsdagochtend nog licht manisch en gelukkig waren de andere verschijnselen zondagavond rond 20.00 uur zo goed als verdwenen.
Efexor is dus absoluut niet mijn medicijn.
Ik heb nu zo veel antidepressiva geprobeerd en elke keer reageer ik er verkeerd op. Blijkbaar is er niet iets wat bij mij aanslaat.
Mijn man gebruikt het al vele jaren met een hele goed werking.
Helaas werd ik zelf vorig jaar ook depressief en heb het ook gebruikt.
Ben er wat zwaarder van geworden maar verder goede resultaten.
Wens je heel veel succes en sterkte.
Mirtazapine al geprobeerd? Daar slaap je ook nog eens goed van in! Het kan zijn dat de dosering te hoog was en dat je daarom erg veel last had van bijwerkingen. Je hebt inderdaad veel soorten anti- depressiva en hebben altijd wel bijwerkingen. Heb je ook lithium gebruikt tegen je bi-polaire stoornis? Daar reageren mensen soms ook erg goed op. Ik zou toch proberen of het met een lagere dosis beter gaat. Succes!