14 reacties / 0 door jouw ongelezen
Laatste reactie
#1 - Geplaatst op: ma, 24/01/2011 - 17:42
afbeelding van Hil
Hil

Gebruik Venlafaxine-Efexor

Hallo,

ik ben donderdag met Venlafaxine-Efexor begonnen. Maar ik ben erg bang om aan te komen. Ik lees veel verhalen op internet over gewichtstoename. En dan zou ik me nog rotter voelen.
Heeft iemand ervaring hiermee? En is het een goed medicijn voor jou?
Alvast bedankt!

#2 - Geplaatst op: ma, 24/01/2011 - 19:59
afbeelding van einstein

Venlafaxine zou daar juist weinig last van moeten hebben vergeleken met sommige andere antidepressiva, maar erg veel ervaring heb ik er nog niet mee, wel met de bijwerkingen inmiddels, sta er nu een week op, daarvoor remeron maar werd er vreselijk suf van, hier ben ik tenminste een beetje wakker bij en mijn hongergevoel is beduidend minder als met de remeron. Maar nog niet veel ervaring ermee.

#3 - Geplaatst op: ma, 24/01/2011 - 23:05
afbeelding van Merel

Ik heb het tijdje gebruikt maar van gewichtstoename heb ik niets gemerkt.

#4 - Geplaatst op: di, 25/01/2011 - 12:18
afbeelding van Adria

Ik heb een tijdje Venlafaxine gebruikt en kwam er niet van aan. Maar ik heb het te kort gebruikt (2 maanden) om er verder iets zinnigs over te kunnen zeggen. Hopelijk helpt het je goed.
Liefs Adria

#5 - Geplaatst op: wo, 26/01/2011 - 23:02
afbeelding van PIke

Ik heb het ongeveer anderhalf jaar gebruikt en weinig gemerkt van gewichtstoename ook.

#6 - Geplaatst op: za, 16/04/2011 - 20:16
afbeelding van Dreamer

ik gebruik het nu een jaar of 3, 75 mg daags. En ik heb nergens last van gehad (voorheen wel bij andere soorten)

#7 - Geplaatst op: za, 24/09/2011 - 22:46
afbeelding van isikke

ik heb het een half jaar gebruikt en ben 22 kilo aangekomen.
kon niet meer stoppen met snoepen.
nu een jaar later ben ik het nog niet kwijt,maar mijn depressie wel dus dat is een ruime winst.

#8 - Geplaatst op: za, 01/10/2011 - 11:12

Gebruik.nu.4 maanden venlafaxine en heb iets meer gewicht. Kan je niet vertellen of dit door het medicijn komt of omdat ik te weinig beweeg omdat ik geen energie heb. Als ik de bijsluiter moet geloven is de kans op gewichtsafname groter is als toename.

#9 - Geplaatst op: zo, 02/10/2011 - 10:02
afbeelding van megan

Ik gebruik het nu zo'n 9 mnd en ben er heel positief over. Een nadeel is dat ik na iedere actie enorm zweet. Remeron hiervoor gebruikt, maar kwam toen gelijk al kiloos aan en voelde me heel erg moe dus gestopt en over op venlafaxine. Al heel snel kreeg ik meer energie en mijn trek in allerlei lekker dingen verdween, dus mijn gewicht nam af. Langzaam aan ging ik erbij bewegen. Eerst fietsen en daarna wandelen. Omdat ik me er energieker van ging voelen en het gewicht afnam ben ik mijn eetgewoonten gaan aanpassen en ben ik na een paar maanden iedere dag gaan wandelen. Ik slik nu al 3 maanden 225 mg en ben in al die maanden zo'n 25 kilo afgevallen en daar ben ik zo blij mee. Ik heb nu weer een normaal figuur (maat 42) en voor het mooie hoop ik dat er nog wat kiloos af zullen gaan. Ik sta al jaren niet meer op de weegschaal en weet dus ook niet wat ik weeg en wat ik gewogen heb. De huisarts weet dat wel maar zegt alleen maar wat ik ben afgevallen. Ik wil gewoon een leuke kledingmaat, zodat ik weer leuke kleren kan kopen. Mijn depressie komt niet alleen door mijn zwaarlijvigheid, maar hoe slechter ik me voel hoe meer ik ga eten en hoe zwaarder ik word. Het hangt allemaal wel aan elkaar en daarom voel ik me nu wel een stuk beter. Durfde ik zo dik niet in de spiegel te kijken, nu durf ik dat weer wel en walg ik niet meer van mijn lichaam. Ik wil dit medicijn nooit meer kwijt, want voor mij is dit toch wel een heel goed positief werkend ding. Tja, het enige nadeel is dat zweten...parels op mijn voorhoofd als ik een stukje heb gefietst of gelopen. Ook al doe ik het op mijn gemak. Maar liever dat dan dikker worden. Ik weet alleen wel van een vorige keer (2 jr geleden) dat het afbouwen me heel erg tegenviel. Ik had toen enorm veel last van "stroomschokken". en vond het niet veilig om auto te rijden. Maar dat zien we dan wel weer.
Ik hoop dat het voor jou ook zo'n positief medicijn is Hil.

#10 - Geplaatst op: do, 01/12/2011 - 20:26
afbeelding van lynde59

Vandaag heb ik bij de apotheek de Efexor gehaald, na een gesprek met de apotheker. Ik durfde in eerste instantie niet de medicijnen te halen na alle enorm negatieve verhalen op internet. Gelukkig was de apotheker erg positief en had er veel goede ervaringen mee. En nu lees ik een paar positieve reacties en ga er toch maar mee starten. Dus Hil, ik doe met je mee.

#11 - Geplaatst op: zo, 08/01/2012 - 21:50
afbeelding van M
M

Hoi. Ik zit nu in mijn vierde week met deze AD. Het is mijn eerste AD en ben er zelf positief over. Maar ik denk ook dat ik het nog niet lang genoeg gebruik om er iets zinnigs over te zeggen. Hoorde er juist met name positieve dingen over ipv negatieve.

#12 - Geplaatst op: ma, 23/01/2012 - 22:13
afbeelding van Dikki

Mijn ervaring is dat ik hyperactief ervan werd.
Ik was om 3 uur snachts bezig de woonkamer te veranderen, stond te strijken en de wc schoon te maken enz enz.
Als ik dan eindelijk naar bed kon om te slapen, was het zo kort, want de wekker gaat elke ochtend om 06:45 uur.
Ik werd een overactieve slaapwandelaar als het ware.
Moest acuut stoppen van de psygiather.

#13 - Geplaatst op: vr, 17/02/2012 - 12:52
afbeelding van daanzet57

Was 5 jaar geleden ook depressief en heb toen ook Efexor geslikt. Het heeft mij prima geholpen
Heb nu weer een depressie (helaas) en gebruikt het weer.
De eerste 2/4 weken is even afzien. Droge mond/zweten/hartkloppingen etc. maar dat verdwijnt weer.
Vragen : mail me gerust

#14 - Geplaatst op: wo, 14/03/2012 - 19:07
afbeelding van lady_jol

ik heb best goede ervaringen met Venlafaxine, ik werd, als ik van dosering veranderde, bijna manisch helaas. verder wel iedere keer een week lang bijwerkingen gehad, en heb ik veel meer zin in snoep. gelukkig nog geen gewichtstoename erbij gehad Smile

login of registeer u gratis om te reageren

inDepressieop. U ook? Laat het weten!