5 reacties / 0 door jouw ongelezen
Laatste reactie
#1 - Geplaatst op: vr, 08/10/2010 - 14:04
afbeelding van Rosemarie

Voeding die mogelijk klachten kan veroorzaken !

Depressie of psychotische klachten geldt het volgende:
Alle kool groenten ook spuitjes en boerenkool, sinaasappelsap ( te zuur )
Citroensap, citroen in thee, snoep, yoghurt, kwark.
Uien, radijs, prei, bieslook en niet te scherp eten niet te zout eten kwalitatief goede koffie drinken. Bijvoorbeeld koffie pad-s van Albert Hein.
Geen zwaveldioxide in- soja producten, krenten, rozijnen.
Voorzichtig zijn met E nummers boven de 500. Geen kant en klaar eten.
Runder- en of varkens braadworst, daar kunnen zich specerijen in bevinden waar je gevoelig op kunt reageren. Ingeblikt voedsel. Handschoenen aantrekken bij het afwassen en schoonmaken.
eventueel 2x daags een halve tablet Supradyn forte bruistabletten. Dat is een bijzonder krachtige multi vitaminen, mineralen en spoor elementen. Drink altijd zuiver drinkwater.

Een bevrijdings pastoraat bijwonen kan je ook verlichting geven van je klachten.

Gods zegen toegewenst.

#2 - Geplaatst op: zo, 31/10/2010 - 15:40
afbeelding van corneliaatje

Raar riekt naar reclame.

#3 - Geplaatst op: zo, 19/02/2012 - 18:16
afbeelding van oorth032

Waarom flauwekul, ik zie dat het een goed bedoelde reactie is, en wanneer je al in een depressie zit moet je zeker GOED eten, dus niks verkeerds aan!
De beste remedie is af en toe hard lopen want dan komt het stofje vrij wat wij juist nodig hebben/ of tekort komen, maar dan is er wel discipline gevraagd en aangezien ik soms de moed niet kan opbrengen is het wel bewezen dat het werkt!

#4 - Geplaatst op: zo, 19/02/2012 - 22:03
afbeelding van oorth032

Oh nee, een depressie wordt zeker niet veroorzaakt door voeding en ik weet hoe moeilijk het is om dan te eten maar je kunt niet zonder want dan trippel je helemaal achteruit.
Sommige mensen kunnen hun eigen dan ook weer over-eten met allerlei dingen.
Ach en de "oorzaken " van een depressie is zo breed, sommige dingen die in je leven gebeuren en drukken zo'n stempel op je "zelfzijn" dat je er helemaal door wordt gevormd.
Maar ik "probeer" positief te denken en te draaien met mijn gedachten maar soms is dat best wel vermoeiend vooral omdat ik diabetes heb en mijn bloedsuiker mij soms ook parten speelt.
Al met al ben ik niet gelukkig maar wel tevreden en ik heb mijn "chronische depressie" onder controle en leef mijn leven op de manier waar ik mij het prettigste bij voel, sommige dingen kun je nu eenmaal niet zo 1,2,3 niet een plaatsje geven, heeft tijd nodig.

Groetjes.

#5 - Geplaatst op: ma, 20/02/2012 - 01:24
afbeelding van oorth032

Bij mij is het allemaal begonnen met angst en paniek aanvallen (komt ook door overbelasting, spanning) daarbij had ik een eetstoornis en kreeg last van onregelmatige hartslag, ben toen "door de molen heengehaald" en kreeg medicatie, daar ben ik zeker van aangekomen maar voelde mij wel lichamelijk beter.
Maar sinds 5 jaar weet ik dat ik diabetes heb want ik groeide de pan uit (buikvet) en was verschrikkelijk moe en dipperig.
Nu gaat het op en neer en heb momenten dat ik alles aankan en stort zomaar ineens weer als een kaartenpakhuis in elkaar maar heb het nu van mijzelf geaccepteerd en durf eerlijk gezegd geen vaste relatie meer te beginnen ik heb veel last van stemmingswisselingen.
Zit veel achter de pc en kwam ook dit forum tegen en aangezien ik mijn ei af en toe kwijt wil ben ik blij dat ik hier terecht kan.
Ik heb de laatste 12 jaar heel veel te verwerken gehad met mijn ouders en stond er alleen voor en nu nog (met mijn dochter en 2 kleinkinderen).
Soms kan je geen grenzen trekken en MOET je er zijn en dat kost mij dan alweer genoeg inspanning zodat ik met mijzelf niet verder kom.
Mijn verwachtingspatroon is zo bijgesteld dat ik ( jammer genoeg) erg vlak ben, mede omdat je ook nooit iets leuks kan doen omdat het financiƫle plaatje ook meetelt, maar ja het is niet anders en we roeien met de riemen die ik heb.
Kijk wel weer uit naar de zomer dat scheelt zeker 50% met mijn doen en laten!!

Tot zover en bedankt dat je/jullie mij willen aanhoren en vertel gerust meer over jezelf want het is zoooooooooo herkenbaar.

Welterusten, Marijke

login of registeer u gratis om te reageren

inDepressieop. U ook? Laat het weten!