Hallo,
ik slik sinds 4 weken 10 mg Lexapro. Maar ik heb het gevoel dat ik me alleen maar slechter voel. Ik zonder me meer af en lig alleen maar in bed. Druk in hoofd en zoo moe en energieloos en angstig. Ik weet dat je pas na een aantal weken effect merkt maar ik zou me nu toch niet slechter moeten voelen? Ik word er zo wanhopig van!! Ik heb ook al amitriptyline, citalopram en zolft gehad maar dat deed ook niks. Kan ik er misschien gewoon immuun voor zijn? Over twee weken heb ik weer een gesprek over de medicatie maar ik ben benieuwd naar ervaringen van lotgenoten. Moet ik nog geduld hebben? Kan het nog gaan werken? Groetjes Hil

Beste Hil,
Allereerst van harte welkom op de site!!!
Ik gebruik ook Lexapro, maar heb hierbij, in tegenstelling tot andere ad, weinig last gehad van bijwerkingen. Na een week of 4 merkte ik de eerste signalen van vooruitgang. Hoe het op dit moment werkt vind ik lastig om te zeggen, ik voel me wisselvallig, soms goed en soms slecht....maar dit komt meer door de therapie en wat die losmaakt. Toch zegt dit allemaal niets over jou.....ad werken nu eenmaal bij iedereen anders. Ik zou denk ik proberen die 2 weken door te slikken en dan te overleggen, de arts die je voorschrijft weet waarschijnlijk wat hij doet.
Heel veel sterkte!!
Liefs Tari
De effecten van medicatie starten meestal na 4 -6 weken en pas na 6 weken gaan ze echt werken. Vaakk duurt het een tijd eer het gaat werken. Ik zelf zit nu 4 weken aan de efexor, of ik veel merk geen idee. zal nog wel komen.
Iedere SSRI werk bij iedereen anders, is heel veel zoek werk om de juiste te vinden. Ik heb ook Lexapro gehad, de vraag bij mij is heeft het bij mij niet helemaal verkeert gewerkt. Heb nu mirzapine of zo iets, weet niet of het werkt geloof wel.
Begeleiding was bijzonder door het GGZ hier, moets dagelijks lang komen om te kijken hoe het met mij ging. Kon ook gewoon binnen lopen wanneer ik maar wou, heb ik ook gedaan.
Hoi Hil,
Ik heb zelf ongeveer 13 maanden lexapro genomen 20 mg. voor het slapen gaan.
Ik werd in het begin vooral erg angstig ,of anders zijn,schatting is 2 weken a 4 weken en daarna neem je elke dag je medicatie in,
wat ik aan het begin al zij je maakt nogal wat mee, erg diep ,voor de tijd het begint te werken.
Dat het begin zo heftig is met lexapro deed het me wat de andere medicaties deden niet zo erg,dus dan weet ik het doet wat gewoon afwachten geduld.
maar na een aantal weken weet je het niet meer, waar je voor staat, ik miste iets,
na een aantal weken had ik energie ongelofelijk, ik was hoffelijk voor mezelf,ik hield van mezelf wat een prachtig gevoel is dat.
Dan komt het het belangrijkste van allen , werken aan jezelf ,want dit pakketje is je niet eeuwig gegund geloof dat niet en laat het ook nooit zover komen op je pad.
Geen alcohol sommige mensen beseffen dat niet of drugs ,ik was het kwijt,is wel persoonlijk natuurlijk allemaal,
er zijn veel mensen die het jaren slikken soms wel meer dan 10 jaar ik heb het dan over lexapro,
Ben ermee gestopt want mijn andere kanten weegden zwaar maar lexapro zeker goed voor mij.
Je zou je misschien afvragen waarom niet meer of in combinatie met ander middel,
helaas ze werken niet bij mij welk dosering ook.
Voor mij is het in ieder geval een basis lexapro waar ik op kan vallen,hopelijk niet natuurlijk.
Ben er nu mee gestopt al 1 week totaal vandaag,
en sta er alleen voor heb echt niemand om me heen ,ik zou het wel waarderen maar zo is het eenmaal een en al dramatiek,het spijt me om het te zeggen maar wees zuinig op waar je liefde voor krijgt,
mvg
Hai Hil,
Je berichtje viel me op omdat ik dezelfde als die jij noemt al geprobeerd had, alle met teveel bijwerkingen..
Ik heb zelf veel soorten anti-depressiva geprobeerd en had van allen teveel bijwerkingen. Werd er gek van, van migraines tot diarree..
Na heel veel soorten geprobeerd te hebben kwam ik uiteindelijk uit bij Nortrilen oftewel nortriptyline. Dit heeft praktisch geen bijwerkingen
gehad, het wordt ook wel voorgeschreven om te stoppen met roken. Ik ben op een dosering van 10 mg gegaan. 20 mg is geloof ik voor
zwaardere gevallen. Ik ben uiteindelijk compleet gestopt en probeer het nu geestelijk voor elkaar te krijgen..Maar ik heb er weinig slechte
dingen over gelezen op internet ook.
Groetjes,
icarus.
Hallo allemaal,
Ik heb ook lexapro geslikt, maar omdat het redelijk goed ging ben ik daar mee gestopt.
Ik denk dat ik te vlug gestopt ben.
Na een paar maanden kwam de depressie terug , en het vervelende gepieker ....
Het beviel me zeer goed .
In het begin was ik wat onrustig, maar na ongeveer 8 weken begon het te werke
Nu ben ik met St Janskruid bezig , en men zegt dat dit ook zo lang kan duren voordat het werkt.
Dus ik ben in de vierde week nu.
Mocht dit niet werken ga ik toch vragen om weer Lexapro te mogen slikken, niet dat ik het allemaal zo geweldig vind hoor , maar depressief zijn is ook niet alles.
Gr Lind