Heej allen.
Wie heeft EMDR wel eens gehad?
En hielp het ook?
EMDR is via een koptelefoon op je hoofd met afwisselende tikjes of door de vinger van de therapeut te volgen schokkende gebeurtenissen te verwerken. De werking van deze behandeling is mij ook niet echt duidelijk.
Ik heb het 1.5 jaar geleden gehad, en bij mij hielp het niet.
Er werden ondertussen die tikjes of vinger dingen gevraagd uit het verleden, maar ik sloeg helemaal dicht, en had dagen daarna nog last van die sessie!
Toen is mijn therapeut na 2 sessie's gestopt.
Wat zijn jullie ervaringen ermee?
#1 - Geplaatst op: ma, 12/07/2010 - 19:31
EMDR
login of registeer u gratis om te reageren
inDepressieop
. U ook? Laat het weten!

Hallo Cocon,
Ik heb emdr gehad, ik vond het destijds wel heftig maar ging wel goed.Ik ging er heel nonchalant naar toe en heb destijds het enigszins onderschat.
Dacht, nou dat doen we ff, probleem opgelost. Ik ben in 1 sessie meerdere malen terug gegaan naar een situatie, misschien wel 6 keer, het voelde werkelijk alsof ik daar was, in het hier en nu, heeft mij zeker geholpen, al haalt het nooit helemaal de lading weg, het is wel dragelijker geworden en herken in het dagelijkse leven sneller een soortgelijke situatie.
Waardoor je er ook in het hier en nu makkelijker mee om kan gaan.
Heb EMDR voor 2 problemen kunnen gebruiken.
Misschien was je er 1,5 jaar geleden nog niet aan toe, weet ik niet, jou begeleider moet inschatten of je het aan kan, of dat je eerst wat anders nodig hebt, om deze stap te zetten,
Hoop dat je wat aan de informatie hebt,
Mag me altijd meer vragen,
Groetjes Jojo