5 reacties / 0 door jouw ongelezen
Laatste reactie
#1 - Geplaatst op: di, 15/06/2010 - 10:32
afbeelding van niela

Medicijnen uitproberen

Goedemorgen,

Sinds februari heb ik last van een depressie. Hele dag huilen, opgefokt gevoel van binnen en ik wilde vooral rust in me hoofd en omgeving. Artsen weten niet wat het medicijn met je doet als je het gaat innemen. ben ook een tijd lang aan het zoeken geweest voor de juiste medicijnen. nu heb ik oxazepam 40 mg. dat is een tijd wel heel goed gegaan. ik voelde me goed. kon weer gedeeltelijk werken. Tot de terugval van 2 weken geleden. nu ben ik weer terug bij af. nu heeft de psychloog me afgelopen vrijdag mirtazapine voorgeschreven. eerst sávonds een halve pil en als het na 2 tot 3 dagen niets deed een hele. ik heb nu 2 dagen een hee ingenomen. maarben nu niet meer me bed uit te slaan. heel moe en suf. ik kan wel de hele dag en nacht slapen en ben dus ook niet naar me werk gegaan. hebben hier meer mensen last van? en gaat dat over?

#2 - Geplaatst op: wo, 11/08/2010 - 22:53
afbeelding van marty

Hallo,
Ook ik heb de laatste 2 maanden een andere anti depresieva geprobeert, had erg veel moeite met slapen en voelde mij erg slecht heb toen ook mitrazapine gekregen van de arts, in het begin heb ik een halve genomen en dat werkte prima, maar toen ik mij wat beter ging voelen was een halve al echt te veel voelde mij ook net een zonbie kon hele dagen slapen ben daarna naar 1/4 gegaan
een ook dat was teveel , gewoon helemaal los van de wereld op 1/4.
momenteel gebruik ik het zo mijn mogelijk omdat doseren eigenlijk niet mogelijk is.
hoppelijk heb ik je hiermee wat geholpen
gr
marty

#3 - Geplaatst op: do, 12/08/2010 - 10:36
afbeelding van Tari

Ik heb het met een andere ad ook gehad, dat na ophogen ik zo moe was dat ik mijn bed haast niet meer uit kwam. Ik bewoog alleen nog van het bed naar de bank en weer terug zo ongeveer. Ik had het bij Venlafaxine. Uiteindelijk heb ik het 3 weken volgehouden volgens mij en toen ben ik gestopt met het medicijn, ook omdat ik nog andere bijwerkingen had en mijn lijf trok het gewoon niet (ik had vergrote pupillen).
Ik kan dus niet zeggen of het over gaat, maar het kan een bijwerking van de eerste paar weken zijn, dan moet het met 3 weken redelijk over zijn, wat een eindeloze tijd is, maar misschien de moeite waard. Maar als het lukt zou ik dat ook overleggen met je arts.
Heel veel sterkte,
Liefs Tari

#4 - Geplaatst op: do, 12/08/2010 - 15:25
afbeelding van niela

Hoi Tari en Marty,

Dank jullie wel voor de reacties. inmmiddels ben ik op een halve pil. dit gaat helemaal super. ik voel me heel goed bij.. ik slaap nog steeds wel veel maar dat helpt me goed tot rust te komen. de combinaie met de citroprolan is ideaal. dan je wel voorhet delen van jullie ervaringen

#5 - Geplaatst op: do, 12/08/2010 - 23:46
afbeelding van marty

Niela,
Graag gedaan erg fijn dat je de juiste hoeveelheid medicatie heb gevonden rust is erg belangrijk
suk 6

login of registeer u gratis om te reageren

inDepressieop. U ook? Laat het weten!