Ik heb niet de mogelijkheid om een cursus Mindfulness te doen, hoewel ik vlak bij een centrum woon waar ze Mindful leven.
Wou ook zelf ervaren wat en hoe het is, ervaar het als heel positief.
Ik heb een cursus op internet gevonden, ben daar mee begonnen. Misschien zijn er andere mensen op zoek, vinden de stap naar een cursus te groot. Of hebben andere redenen, maar hebben wel interesse of zijn nieuwsgierig.
Hier onder staat een link naar de cursus
http://www.leren.nl/cursus/persoonlijke-effectiviteit/mindfulness/wat-is...

wat zijn je ervaringen nu? is het de moeite waard?
Mijn ervaringen zijn positief, je moet natuurlijk gemotiveerd zijn omdat je het helemaal zelf moet doen. Niet in een groep waar je 8 weken lang naar toe gaat, waar door je misschien eerder iets doet (min of meer gedwongen. om niet af te gaan in de groep hihihi)
Ik maak gebruik van de mp3's die je kunt downloaden van de site, en heb die op een mp3 speler gezet. Staan verschillende meditaties op heel leuk bij de loop meditatie. Of gewoon ergens een plekje in de natuur op zoeken gaan zitten of liggen en luisteren naar de stem..
Ik moet vooral oppassen met liggende meditatie, val in slaap door de intense ontspanning.
Mindfulnis is meer dat alleen eventjes mediteren, het is ook anders leven. Stil staan bij alles wat je doet. Raar maar zelfs tijdens de afwas, kun je het doen. Als ik naar de moestuin loop, doe ik al en stuk van de loop meditatie.
Gisteren kwam mijn vriendin en zei zullen we het samen doen, dus samen aan de gang heel leuk. Haha, zij heeft het zelfde probleem, we zijn beidien heerlijk in slaap gevallen. Ik vind dat niet erg, omdat je in een heerlijk rustgevende slaap valt ook al is dat niet het doel van de meditatie.
Een man vroeg aan Buda, wat doe je eigenlijk de hele dag?
Buda zei tegen de man Wij eten, drinken en lopen.
De man zei maar daat doet tocht iedereen of niet soms?
Buda zei daarop, maar wij weten dat we eten, drinken en lopen.
(Tekst is geloof ik iets anders)
In mindfulnis probeert men je te laten accepteren dat alles, de goede en niet goede dingen deel van je leven zijn. Ook depressie of wat dan ook zelfs pijn, door het te accepteren van de depressie of het over heerlijke ijsje, Ga je, je echt beter voelen.
Ik vind Mindfulnis heel positief, een paar maand geleden vond ik het onzin, kon de uitspraak/afscheids groet niet snappen. Blijf ademen, werd keer op keer gezegt. Erg raar voor een nuchtere hollander.
Ik ervaar Mindfulnis als een soort zelfhypnose, er word geen dingetje voorje ogen heen en weer bewogen maar maakt gebruik van wat we allemaal hebben de ademhaling.
Porbeer het een paar weken iedere dag, ik doe het minimaal 45 minuten bewust. Daar naast tijdens allerlei dingen die je moet doen.
dank je voor je snelle antwoord. ik heb de eerste mp3 (bodyscan) gedownload en ga ermee beginnen.
Fransje,
Ik wens je veel succes ermee. Ik heb erg goede ervaringen met mindfulness. Ik heb wel een training in een groep gedaan. Mijn ervaring is wel, dat het erg veel tijd kost en vooral veel zelfdiscipline. Maar hier krijg je dan ook wat voor terug: meer ontspanning, rust en acceptatie van dingen, die er zijn en acceptatie van je gevoelens.
Nogmaals veel succes en ik kan het ook anderen met een depressie aanraden.
@ Annet: dank je voor je aanmoediging. ik ga zeker ermee aan de slag. tot nu toe voelt het een beetje raar maar ook goed. ik hoor zoveel goede dingen over mindfulness. ik hoop dat ik op deze manier zonder medicijnen door mijn depressie kan komen.