Ik ben een aantal maanden geleden begonnen met een traditionele chinees behandel wijze.
Accupunctuur kon bij mij niet, kan niet tegen naalden. Maar kreeg een kruiden mengsel. Dat mengsel werkte op meerdere manieren, de denkwijze is als je depressie bent dat dit van uit de lever komt.
Kreeg echt een gevoel dat de kruiden mijn lichaam gingen zuiveren, maar na een tijdje werd ik overmand door allerlei gevoelens. Alles uit het verleden kwam omhoog, het was verschrikkelijk. De hele dag bleven allerlei gebeurtenissen uit mijn leven omhoog komen. De gedachten en beelden waren niet te stoppen, ik heb dit tegen de arts verteld. Zijn antwoord was dat dit zou gebeuren, en normaal was.
Ik kreeg geen rust meer, kon de gedachten over alle dingen die fout waren gegaan in mijn leven niet onder drukken. Het ging maar door en door, tot groot ongenoegen van mijn partner ben ik gestopt met het middel.
Ben naar mijn huisarts gegaan die ook een homeopaat is, heb het daar voor gelegd. Hij heeft als eerste mij Aurum metallicum voorgeschreven, ik nam het in en voelde alles van me afvallen. Binnen een minuut of 15 voelde ik mij goed, op dat moment lag mijn vriendin op de intensieve care. Ze had een dubbele long ontsteking en was er verschrikkelijk aan toe. De artsen wisten niet of ze haar konden redden, drie dagen is het echt kantje boord geweest. Ik kon het aan, zorgde als de beste vader voor haar kinderen. Ondanks de vrees de angste van ons allemaal, is het een mooie tijd geweest.
Nadat ze terug was uit het ziekenhuis, merkte ik dat ik weer terug viel. Moest vier weke afwachten en kijken hoe het ging. Dus terug naar de huisarts, hij heeft me toen uit eindelijk twee verschillende SSRI's voorgeschreven. En nu na een aantal weken werken die zo goed bij mij, gelukkig de juiste gekregen die bij mij heel goed aanslaan.
Ik vind de behandeling traditioneel chinees gevaarlijk, alles komt boven drijven overstroomd je volkomen, en het is red je zelf er maar mee. Ook al weet ik dat er zaken omhoog zijn gekomen die er uit moesten komen, maar je kan het alleen niet aan te veel gevoelens komen naar boven.
Echt als je zoekende bent pas op, het is gevaarlijk.

Ja als je niet beter word ligt het aan je zelf dat je niet beter wilt worden, toen hij dat zei dacht ik het nodige er van.
Heeft mogelijk er wel toe nij gedragen dat ik goeie hulp ben gaan zoeken.