1 post / 0 door jouw ongelezen
Laatste reactie
#1 - Geplaatst op: vr, 07/05/2010 - 12:41
afbeelding van Aanspreekpunt

Oproep: Ervaringsdeskundigen gevraagd

Ik ben Fenna van Meegen, 22 jaar en ik studeer verpleegkunde aan de hogeschool van Utrecht. Ik zit nu in mijn laatste jaar en als afstudeerproject heb ik gekozen om onderzoek te gaan doen naar de omgang van verpleegkundigen in het algemeen ziekenhuis met depressieve patiënten. Het doel van dit onderzoek is het onder de aandacht brengen van het feit dat verpleegkundigen de depressie vaak niet herkennen en dat zij daarnaast te weinig aandacht schenken aan de depressie. Dit is gebleken uit literatuur onderzoek en uit ervaring.
Om dit onderzoek uit te voeren heb ik ervaringsdeskundigen nodig die een depressie hebben doorgemaakt tijdens een opname in het ziekenhuis op een algemene afdeling.

Heeft u een depressie meegemaakt in het algemeen ziekenhuis? Ik kan u hulp goed gebruiken!

Het betreft een interview dat anoniem afgenomen wordt. Er worden geen persoonsgegevens gevraagd en het interview wordt via de mail afgenomen. Ik kan u verzekeren dat uw email adres niet zal worden gebruikt voor het onderzoek of andere doeleinden. In het schriftelijke interview gaat het om vragen over de manier waarop de verpleegkundigen zorg leverden aan u en hoe u dit heeft ervaren. Het beantwoorden van de vragen zal ongeveer tien tot twintig minuten in beslag nemen.

Uiteindelijk zal ik een artikel schrijven die gepubliceerd kan worden in vaktijdschriften om deze kwestie onder de aandacht te brengen. In dit artikel worden geen persoonsgegevens of andere informatie benoemd die tot identificatie van de ervaringsdeskundigen kunnen leiden.

Ik hoop dat u mij kan helpen de zorg aan depressieve patiënten in het algemeen ziekenhuis onder de aandacht te brengen.

Om u op te geven voor dit interview, of voor verdere vragen kunt u contact met mij opnemen via het volgende email adres:
Fenna.vanmeegen@student.hu.nl

login of registeer u gratis om te reageren

inDepressieop. U ook? Laat het weten!