In 2008 zat ik voor het eerst bij de psycholoog. Die zei me dat ik een sociale angststoornis heb. Dit kan verminderen met behulp van therapie en een anti depressiva waar ik de naam niet meer van weet. Het werkte bij mij geheel averechts. Ik werd zo moe dat ik niks meer kon doen. Ik werd daar zo gefrustreerd van dat ik nog depressiever werd. Mijn huisarts roept elke keer als ik langs ga dat ik zwaar depressief ben en echt een pilletje nodig heb om ervan af te komen. Dat verhaal maakt mij nog depressiever. Ik ben Chinees. En ik ben dan ook nu geïnteresseerd geraakt in de Oosterse medicatie. Deze is veel natuurlijker, minder chemicaliën en werkt voor mij misschien beter. Ik dacht daarom aan acupunctuur. Ik heb van vele mensen gehoord dat het rustgevend werkt, het een positieve invloed heeft op de spieren en je zelfs van roken af kan helpen. Mijn vraag was of het dan ook zou kunnen helpen tegen stress, negatieve gedachten, depressie en angst ... Heeft iemand hier ervaring mee? Werkt acupunctuur ook voor depressies en alles wat eraan hangt? Wat zijn jullie meningen erover.
#1 - Geplaatst op: di, 20/04/2010 - 14:10
Acupunctuur .. Help dat? Iemand ervaring?
login of registeer u gratis om te reageren
inDepressieop
. U ook? Laat het weten!

Hi, acupunctuur wordt veel ingezet tegen depressie. Met succes. Je zou dr. Lin van Medisch Centrum Balans kunnen vragen. Zij is arts acupuncturist én Chinese. Met veel ervaring bij depressie. Mijn echtgenoot heeft zij goed geholpen. Met acupunctuur, maar ook door echt te luisteren. Het gaat nu weer een stuk beter, en de medicatie is ook veel minder. Acupunctuur bij depressie kan dus wel. Je kunt ze bereiken op www.mcbalans.nl . Probeer het eens. Ze spreken Nederlands, maar als jij Chinees bent is het misschien nog wel extra makkelijk voor je. Heel veel succes.