3 reacties / 0 door jouw ongelezen
Laatste reactie
#1 - Geplaatst op: zo, 11/04/2010 - 20:10
afbeelding van Annet

PRI (Past Reality Integration) Therapie van Ingeborg Bosch

Hallo allemaal,

Ik ga heel waarschijnlijk PRI therapie doen bij een PRI-therapeute. Die therapeuten zijn opgeleid door Ingeborg Bosch zelf.
Zij heeft de volgende boeken geschreven:
- Illusies
- De herontdekking van het ware zelf
- De onschuldige gevangene

De website is: www.prionline.nl

Het is een dure therapie, die gemiddeld uit 30 of 40 sessies bestaat. Een sessie duurt 1 uur en kost tussen 95 en 125 euro afhankelijk van hoever de therapeute in de opleiding is. Een gecertificeerde therapeut kost 125 euro per sessie, per uur dus.
Ik geloof in deze therapie. Wel naar het verleden kijken, maar hier niet in blijven hangen. Naar het verleden kijken met het doel om hiermee verder te komen in het hier en nu, met het veranderen van je afweerpatronen.

Nu ben ik benieuwd of hier andere mensen op deze site zijn, die deze therapie volgen of gaan volgen of boeken van haar hebben gelezen. Je kunt het nl. ook zelf doen met haar boeken. Graag reacties. Alvast bedankt.

Groetjes,

Annet

#2 - Geplaatst op: di, 10/08/2010 - 19:47
afbeelding van Mischa87

Hoi Annet,
Ben je inmiddels al begonnen met de therapie en het lezen van de boeken of had je ze al gelezen? Ikzelf ben erg geïnspireerd door de therapie en lees de boeken nog regelmatig. Vooral als ik even wat feedback kan gebruiken tijdens het therapie traject. Het is soms best heftig en zeker niet makkelijk, maar ben er zeker wel van overtuigd dat het een soort van oplossing binnen handbereik heeft. Ik bedoel, open wonden worden littekens en dragelijk en daar kijk ik erg naar uit. En alleen al de kennis en het begrijpen van bepaalde reacties en problemen vind ik een fijn gevoel..
Ben benieuwd hoe jij er inmiddels tegenover staat.

Groetjes Michelle

#3 - Geplaatst op: di, 24/08/2010 - 08:59
afbeelding van Annet

Hoi Mischa/Michelle,

Leuk, dat je reageert.
Ben je van 1987 zo aan je naam te zien, dus dan zou je 23 jaar oud zijn ?
Dan vind ik het wel bijzonder, dat je met deze boeken bezig bent en deze therapie. Deze PRI-therapie wordt over het algemeen aangeraden vanaf 30 jaar.
1 boek van Ingeborg Bosch had ik al veel eerder gelezen, nl. Illussies, tegelijkertijd het beste boek van haar.
Ik ben begonnen aan deze therapie, maar een tijd stil gelegen door vakantie en nu ook weer een tijd niet, omdat ik overstap naar een andere therapeute bij mij dichter in de buurt. Voor haar was helaas een lange wachttijd. Deze therapie lijkt goed te werken, maar het is behoorlijk heftig. En bewustwording geeft deze therapie al in de beginfase en dit werkt al verhelderend. Ik heb ook cognitieve gedragstherapie (via internet) gedaan, maar dit werkt vele malen beter.
Ik kijk er naar uit als ik met mijn therapie verder kan gaan bij die therapeute bij mij in de buurt, ook omdat zij gecertificeerd is, dus waarschijnlijk een goede.
Heb jij zelf ook PRI-therapie of lees jij alleen de boeken?
En als je deze therapie hebt, hoe gaat het tot nu toe en kom je er verder mee ?

Groetjes,

Annet

login of registeer u gratis om te reageren

inDepressieop. U ook? Laat het weten!