Kan dat?
Ik heb al 20 jaar en angst/paniekstoornis met goede en slechte dagen maar sinds nov is het 24/7 aanwezig en ben der depri bij geworden moedeloos ben weeeer bij mijn psychiater geweest en die zei na mijn woede/huil uitbarsting of ze nu echt niks voor me konden doen omdat ze al vanaf me 14de me alleen maar medicatie geven en verders niks geen therapies niks die heb ik zelf allemaal moeten opzoeken en volgen en helaas niet geholpen toen zei die letterlijk "dat ik er maar mee moest leren leven" aaaa ik heb hem bijna aangevlogen maar kan ik zomaar in een andere stad na een andere psychiater?
dank jullie wel voor het lezen en reacties
#1 - Geplaatst op: za, 27/03/2010 - 18:51
Kan ik van psychiater veranderen?
login of registeer u gratis om te reageren
inDepressieop
. U ook? Laat het weten!

Natuurlijk!!!!
Ik geloof dat je alleen een nieuwe verwijzing van je huisarts nodig hebt, maar dat zou niet veel moeite moeten kosten.
Je bent absoluut niet gebonden aan 1 psychiater.
Er zijn trouwens heel veel soorten hulpverleners. En een van de kenmerken van een psychiater is dat hij/zij ook medicatie kan uitschrijven. misschien is het wel tijd voor een psycholoog, bij hen gaat het juist om de verschillende vormen therapieën.
Waar woon je?(mocht je in de buurt wonen dan kan ik er nog wel aanraden.)
hoi astrid
bedankt voor je andwoord ik woon in het midden van nederland klein dorpje genaamd zoelen bij de betuwe zeg maar
Ik heb meer aan psychologe dan psychiater, maar er moet wel een klik zijn en daarbij pit hulp (krijg nu andere) . Die andere haalde me niet echt naar boven. Ik bleef dus hangen of ik krijg dan terugval. Ik durfde niet goed te zeggen. Ik hou er niet van om iemand af te wijzen, maar ja als het jou niet helpt moet je wel aan jezelf denken wat het beste optie is voor jou. En ik herken ook in je van dat je zoekende ben hoe en wat het beste helpt. Ik probeer veel te bewegen. Dat schiet er bij mij door drukte wel in. Toch moet ik dat blijven aanhouden en mijn woede proberen te uiten. Probeer ik nu te boksen (thuis) . Ja ik probeer van alles om uit dit dal te komen. Ik vind het totaal niet leuk van mezelf.
naar huisarts toe en samen overleggen welke therapeut hij/zij kent die ervaring op jouw probleemgebied heeft...en dan gelijk daar beginnen en die psychiater van jou onmiddellijk wegdoen... deugt niet voor zijn vak...
nogmaals allemaal bedankt voor jullie reacties en ik ga morgen meteen naar me huisarts
Ben het met Hans eens, die Psychiater is totaal onprofessioneel bezig.
Meteen mee kappen.
Succes Inkie!
Hoi allemaal
is geluk wel weer een wachtlijst maar kan terecht bij een ander thx nogmaals
Goed gedaan! Als je niets probeert, dan weet het ook nooit he. Heel veel sterkte!