6 reacties / 0 door jouw ongelezen
Laatste reactie
#1 - Geplaatst op: zo, 31/01/2010 - 14:53
afbeelding van dorien

Schildklier

misschien ook eens iets om over na te denken
enkele jaren geleden heb ik mijn huisarts gevraagd voor een body-check
niet omdat er wat mis zou kunnen zijn
maar omdat mijn ex-man wel heel erg ziek was - nog in die tijd
en ik ook graag t mijne van t mijne wilde weten
alles was in orde op mn schildklier na
die werkte te traag
aan mijn omvang was niks te zien - daar zou hij zelfs te snel voor kunnen werken
maar mijn hormonen werden wel op een laag pitje gezet
althans de werking van hun...
na veel weerstand (waarom, dat vertel ik nog wel eens)
slik ik nu elke ochtend trouw mijn tabletje
en ik moet eerlijk zeggen dat het wel meer rust geeft
haalt een beetje de scherpe kantjes ervan af
de citalopram werkt nu ook wat beter
maar ik en mijn hoofd moeten het doen
en wondermiddelen bestaan ook in deze niet

maar wie weet
zijn ook jouw hormonen
is ook jouw schildklier
een beetje vervelend aan het doen

#2 - Geplaatst op: ma, 03/05/2010 - 12:53
afbeelding van Alexander

Hoi Dorien,
Ze hebben vorige week bij toeval ontdekt dat mijn schildklier nogal traag werkt. Nu slik ik ook Thyrax en citalopram. Ik hen nu vier x geslikt. Waneer ging het bij jou werken?
En aan alle anderen: Vaak merk je bij een flinke depressie de symptomen van een schildklier probleem niet op, je schrijft die lichamelijke klachten vaak aan de depressie toe. Dus doe SVP regelmatig een bloedonderzoek en laat je T4 hormoon testen en kijk naar je TWS gehalte in je bloed ( door het lab).

#3 - Geplaatst op: ma, 03/05/2010 - 13:56
afbeelding van dorien

Hai Akexander,

Het duurt wel even voordat de schildklier aan de medicatie gewend is.
Over het algemeen controleren ze na 3 maanden weer opnieuw om te zien of het beter is geworden en of de meds er goed aan doen.
Ik denk dat je zeker 2 maanden er voor uit kunt trekken.
Wat erg belangrijk is bij dit medicijnis dat je het dagelijks op hetzelfde tijdsstip slikt. Zo neem ik het elke ochtend (want je maag moet leeg zijn ivm werking) om 7 uur. Handig door de week maar vervelend in het weekend... Ik heb en tijd gehad dat ikerg nalatig was hiermee en dat was duidelijk in mn bloed te zien.
Dus nu een flesje water lasngs mn bed en na de wekker en het slikken nog even lekker doorsuffen. De ene keer lukt het de andere keer niet.
Laat het me maar eens weten hoe het er mee gaat,

groetjes Dorien

#4 - Geplaatst op: ma, 03/05/2010 - 15:49
afbeelding van Alexander

Oh, ik slik het medicijn op diverse tijdstippen maar wel op een nuchtere maag. Ik zal we nu je advies opvolgen. Dank!

#5 - Geplaatst op: vr, 21/05/2010 - 23:16
afbeelding van msuperp

Hay Dorien,
Ik ben nieuw hier en een beetje aan het rondsnuffelen. Zo kwam ik op het forum jouw melding over je schildklier tegen. Nou, wil het geval dat ik pas iets over schildklierafwijkingen en de gevolgen daarvan gelezen heb en ik mezelf heimelijk verdenk van een te traag werkende schildklier. Ben dus van plan om binnenkort bij m'n huisarts langs te gaan om het te laten testen. Mijn leeftijd is 53 en ik ben in de overgang. Ik schuif dus heel makkelijk allerlei kwalen daaronder. Maar ondertussen heb ik wel ook een borderlinestoornis en een dysthyme stoornis, dus weet ik het niet meer. Wel komen er alleen maar klachten bij, zowel lichamelijk als psychisch. Mag ik vragen wat jouw leeftijd is? En of je ook overgangsklachten hebt en zo ja, in welke mate?
Groeten van Marianne

#6 - Geplaatst op: ma, 12/07/2010 - 19:34
afbeelding van CoCon

Ja, ik moest er toendertijd ook bloed voor laten prikken, maar bij mij was het (helaas) niet de oorzaak!

login of registeer u gratis om te reageren

inDepressieop. U ook? Laat het weten!