19 reacties / 0 door jouw ongelezen
Laatste reactie
#1 - Geplaatst op: wo, 27/01/2010 - 12:55
afbeelding van Dzjum

Ritalin bij depressie

Over mijn hoofd wordt door psychen uit academische ziekenhuis Utrecht en A'dam geknokt of Ritalin (neen ik gebruik al Rivotril) en phenelzin goede toevoegingen zijn, wie heeft er ervaring mee.

#2 - Geplaatst op: do, 22/07/2010 - 13:57
afbeelding van Lotte1

Ik heb er geen ervaring mee, maar heb me wel eens afgevraagd of dat zou kunnen helpen, maar dat was meer een gedachtengang van mijzelf. Ben wel benieuwd naar je ervaring.

#3 - Geplaatst op: do, 22/07/2010 - 17:26
afbeelding van Marcella

wat is phenelzin ook een ad ken het niet

ik ken ritalin als gebruik bij hyper activiteit
en rivotril als angst remmer
wat is dan de reden dat ze je dit willen geven
groetjes marcella

#4 - Geplaatst op: do, 22/07/2010 - 18:30
afbeelding van Chumani

Ik weet alleen dat ADHD'ers Ritalin krijgen. En dat als je geen ADHD hebt en het toch gebruikt, er een goede kans is dat je heel erg high wordt. Veel plezier...

#5 - Geplaatst op: do, 22/07/2010 - 18:38
afbeelding van Lotte1

Phenelzin is een mao-remmer. Mao-remmers zijn een specifieke groep antidepressiva. Ze worden meestal voorgeschreven als andere antidepressiva niet werken. Van rivotril word je inderdaad rustiger.

#6 - Geplaatst op: do, 22/07/2010 - 19:01
afbeelding van Lotte1

Ik weet natuurlijk niet waarom men jou eventueel ritalin wil geven. Ik zou me kunnen voorstellen dat het je energieker zou maken en het verbetert de concentratie. Toch denk ik dat je het best aan de arts zelf kunt vragen waarom men dit als optie ziet.

Ben benieuwd!

#7 - Geplaatst op: do, 22/07/2010 - 21:12
afbeelding van Chumani

Eigenlijk. Is dit topic een half jaar geleden gestart. Maargoed.

#8 - Geplaatst op: vr, 23/07/2010 - 14:28
afbeelding van Lotte1