5 reacties / 0 door jouw ongelezen
Laatste reactie
#1 - Geplaatst op: do, 03/12/2009 - 21:31
afbeelding van Celtus

Dagbehandeling UPC Groningen

Nu al 7 weken volg ik een dagbehandeling in Groningen bij het Universitair Psychiatrisch Centrum Groningen. 16 weken lang, 4 dagen per week, van 9 uur 's morgens tot 16.00 uur 's middags een intensief dag behandelings programma dat bestaat uit verschillende onderdelen. Sport, Cognitieve Therapie, Meta-Cognitieve Therapie, Interpersoonlijke Therapie, Arbeids Therapie, Beeldende Therapie en veel op de persoon afgestemde begeleiding. Niet terug kijken naar het verleden maar uitgaan van je mogelijkheden en sterke/ zwakken eigenschappen. Sommige eigenschappen accepteren en andere leren mee om te gaan. Een sterk bekwaam ondersteunend team met harde eerlijke benadering waar je wat aan hebt. De RET wordt er ingeslepen zodat het een automatisme wordt! Begeleiding naar de tijd na de therapie neemt een belangrijke plaats in! Tot nu toe bevalt het me perfect!!! Voel me er goed bij en zou het eigenlijk iedereen willen aanraden!!

Meer informatie; http://www.psychiatrie.umcg.nl/ucp/patienten/Dagbehandeling/dagbh_despre...

Groetjes Celtus

#2 - Geplaatst op: do, 10/12/2009 - 02:51
afbeelding van Tookuh

Heey Seltus ,
Wat fijn voor je dat je dit goed bevalt, je had me eerder vertelt dat dit er aan zat te komen, het kost energie weliswaar maar deze therapie levert je des te meer energie uiteindelijk op. Dat vind ik fijn voor je. Ja het is bedoeling dat er wat in het heden en toekomst wat aan hebben.
ik zelf ben bij hypnose therapie. groet Tookuh een lot genoot van je
enne toi toi toi

#3 - Geplaatst op: di, 15/12/2009 - 16:15
afbeelding van Speeltuin

Dit klinkt echt zo goed, ik overweeg dit zelf nu ook. Alleen weet iemand een plek in het oosten van het land waar dit mogelijk is? Want Groningen is erg ver weg.
Ik ben wel blij dat het voor jou zo goed werkt! Succes ermee.

Liefs, Speeltuin

#4 - Geplaatst op: di, 23/02/2010 - 03:10
afbeelding van sikr

heb zelf 8 maanden in upc gezeten, daarna 2 maanden op dagziekenhuis, wat een kuttijd en al helemaal het dagziekenhuis, schilderen, knutselen, sporten tot je er half dood bij neer valt, als je een terugval/black-out had dan kreeg ik van alles naar het hoofd geslingers ''van je tart jezelf, tot het is allemaal je eigen schuld'', er lopen NIET geschikte begeleiders rond (mijn huisarts heeft een klacht ingediend, kreeg geen informatie/grip van het dagziekenhuis) ik heb nog 5 mensen gesproken die er ook hebben gezeten (2 rond dezelfde tijd als mij) en deze ondernemen ook stappen, slechte ervaringen.
UPC Groningen (hopelijk) nooit weer.

#5 - Geplaatst op: di, 23/02/2010 - 10:03
afbeelding van Celtus

Jammer dat je zulke slechte ervaringen hebt met het UPC. Heb je ook op de tweede verdieping je behandeling gevolgd (dagbehandeling depressie 2)? Mijn ervaring is dat de behandeling erg hard is maar zeker succesvol kan zijn. Ik ben volledig uit mijn depressie gekomen, heb de kans gekregen om mijn manier van denken zodanig te veranderen dat de kans op terugval minimaal is. Mijn ervaring is dat juist de harde aanpak zoden aan de dijk zet. Geen psycholoog die lekker met je mee praat maar juist een die zegt waar het op staat zet je aan het denken. De bewustwording dat je het zelf in de hand hebt is een verademing. Ik hoop dat het nu beter met je gaat en dat je een plek hebt gevonden waar je wel krijgt waar je naar op zoek bent.

login of registeer u gratis om te reageren

inDepressieop. U ook? Laat het weten!