13 reacties / 0 door jouw ongelezen
Laatste reactie
#1 - Geplaatst op: za, 28/11/2009 - 11:46
afbeelding van Tookuh

Hypnose therapie

Hallo mensen, Ik heb nu hypnose therapie, ben benieuwd of het echt gaat werken voor mij. Ik wil namelijk van mijn depressie af. groet Tookuh

#2 - Geplaatst op: ma, 30/11/2009 - 00:43
afbeelding van Aanspreekpunt

Hoi Tookuh,

Veel succes met de therapie, ik hoop dat het je helpt of enigzins beter laat voelen!
Laat je ons weten hoe het is gegaan, hoe het loopt?

Succes!

Groetjes,

Aanspreekpunt

#3 - Geplaatst op: ma, 30/11/2009 - 21:22
afbeelding van Mijngroteliefde

Hey lieve Tookuh ,
ben je niet vergeten hoor alleen kids ziek zelf oorontsteking die niet over wilt dus ben haast niet online.
Succes met de therapie , hoop echt dat t goed met je gaat

xx Waarom... ( spreek je snel weer op msn)

#4 - Geplaatst op: zo, 27/12/2009 - 21:15
afbeelding van Annet

Hallo Tookuh

Ik doe ook hypnosetherapie sinds ong. 3 weken en ik ben erg benieuwd naar jouw ervaringen hiermee en wat je hiervan vind ?
Ben je al in "trance" / hypnose geweest ?
Ik nog niet, eerst cognitief, praten en inzichten en patronen enz.
Veel succes met de therapie en ik hoop wat van je te horen,

Annet

#5 - Geplaatst op: di, 05/01/2010 - 18:20
afbeelding van Speeltuin

Hoe gaat het inmiddels met de hypnosetherapie? Zou je hiermee ook trauma's kunnen opsporen?

#6 - Geplaatst op: wo, 06/01/2010 - 22:55
afbeelding van Annet

Speeltuin, jij vraagt hoe het nu met de hypnosetherapie gaat en of hier ook trauma's mee opgespoord kunnen worden.
Ik heb nu 4 sessies gehad. En tot nu toe lijkt het, denk ik, om psychotherapie. Praten over alles wat ik meemaak en heb meegemaakt. Zij is erg op zoek naar mijn triggers en dan gaan wij uitzoeken waarom dit een trigger voor mij is en dan komen we uit bij mijn oude pijn en dit ligt in mijn hele vroege jeugd. Je kunt dit wel een trauma noemen. Zij werkt ook heel erg met PRI (past reality integration van Ingeborg Bosch). Het is erg confronterend, maar dat zal elke therapie wel zijn.
Ik ben nog niet in trance geweest. Ik geloof, dat dit later pas gaat gebeuren.
Dus trauma's opsporen kan hier zeker wel mee. En ik heb zelf wel een goed gevoel over deze therapie en deze therapeute, hoewel het best heftig is.
Ik hoop, dat ik jouw vragen zo genoeg beantwoord heb en anders vraag je nog maar verder hoor.

Groetjes,

Annet

#7 - Geplaatst op: do, 07/01/2010 - 01:42
afbeelding van Tookuh

hoi speeltuin, ik zal je ff vertellen wat hypnose kan oplossen, o.a. dus ook trauma`s . Ook ik wil niet leven met het aldoor verleden, door de hypnose therapie hoop ik weer te leven; LEEF heet de therapie waar ik het bij heb. Als je meer wilt weten hoor ik het wel . Groet Tookuh

#8 - Geplaatst op: do, 07/01/2010 - 10:22
afbeelding van Speeltuin

Hoi Tookuh en Annet, bedankt voor jullie uitleg! Ik ben gisteren bij mijn psychiater geweest en hij denkt dat ik niet een gebeurtenis heb als trauma, maar een langere periode. Waarschijnlijk heeft het te maken met het te weinig aandacht krijgen van mijn moeder. Ik denk dat ik er dus wel wat aan kan hebben.
Mooi trouwens Annet, dat het goed gaat! Ik snap wel dat het confronterend en moeilijk is, maar ik hoop dat je er genoeg baat bij hebt!

x Speeltuin

#9 - Geplaatst op: do, 07/01/2010 - 11:51
afbeelding van Annet

Hoi Speeltuin,

Herkenbaar, wat jij zegt over langere periode en te weinig aandacht krijgen van je moeder.
Ik heb en een trauma uit mijn babytijd en ook te weinig aandacht krijgen van mijn moeder, maar vooral ook niet op de goede manier aandacht van mijn moeder krijgen.
En het gaat nog niet echt goed hoor, is erg heftig.
Ik heb alleen het gevoel, dat het goed gaat komen en dat ik het niet meer alleen hoef te doen.
Ik heb een goede therapeute en ik mag haar ook altijd tussendoor mailen en of bellen, als ik het moeilijk heb. Zij is dus erg betrokken en dit voelt goed.
En ik denk zeker, dat je er verder mee kunt komen.
Mag ik je wel een advies geven:
Neem er wel een van de beroepsvereniging van hypnotherapeuten, dan heb je iemand die opgeleid is en professioneel en je krijgt het misschien dan voor een deel vergoed.
Als je in Noord Holland woont, kan ik je echt een goede geven, maar dit doe ik liever prive.
Veel succes hiermee en sterkte.
Website van hypnotherapie is:
www.nbvh.nl
Dit is de beroepsvereniging en als je op therapeuten drukt, vind je de therapeuten, die echt goed opgeleid zijn.

Groetjes,

Annet

#10 - Geplaatst op: do, 07/01/2010 - 13:03
afbeelding van Speeltuin

Hoi Annet,
Mijn relatie met mijn moeder is ook nog steeds niet zoals het hoort; sinds augustus 2008 heb ik geen contact meer met haar, omdat ze alleen maar aan zichzelf denkt en niet één keer vraagt hoe het met je gaat. Er zijn ook nog meer dingen gebeurd, maar goed.
Ik ga me eerst via mijn psychiater wat beter laten voorlichten over de volgende stappen en dan kijk ik of hypnose iets voor mij kan betekenen, al denk ik dus van wel. Ik woon helaas niet in Noord-Holland, maar toch bedankt! En ook bedankt voor de website, dan weet ik in ieder geval dat ik een goede heb.

Groetjes,

Speeltuin

#11 - Geplaatst op: za, 09/01/2010 - 01:13
afbeelding van Tookuh

ja, wat herkenbaar allemaal. Een trauma uit de jeugd en wat al niet meer. Als je geen moeder hebt die nooit of veel te weinig naar je omkijkt ( ik heb het nu ook over mezelf) vreet dat op den duur. Ik weet er alles van. Zo ook ben ik daardoor mijn dochter kwijt en daar heb ik ontzettend veel moeite mee. Komende week is mijn dochter jarig ik weet me geen raad wat ik moet doen. Ik ben gewoonweg buiten gewoon moe van alles. (Zie mijn verhaal).Het is niet normaal wat er allemaal is gebeurd, binnen de familie. En toch omdat het mijn dochter is mis ik haar.
Mijn enigst kind, ik ben haar kwijt omdat mijn moeder mij niet mocht.
Ja wat moet ik nou?
Groet Tookuh

#12 - Geplaatst op: zo, 10/01/2010 - 18:37
afbeelding van Speeltuin

Jeetje Tookuh, wat heftig allemaal. Ik heb net jouw dagboek helemaal doorgelezen. Ik hoop dat je de verjaardag van je dochter zo goed mogelijk doorkomt, probeer afleiding te zoeken! Ik weet het, zo klinkt het heel makkelijk, ik weet dat dat niet zo is. Succes!

Groeten, Speeltuin

#13 - Geplaatst op: ma, 11/01/2010 - 11:24
afbeelding van Tookuh

heel erg bedankt voor je reactie , speeltuin.
groet Tookuh

login of registeer u gratis om te reageren

inDepressieop. U ook? Laat het weten!