6 reacties / 0 door jouw ongelezen
Laatste reactie
#1 - Geplaatst op: vr, 30/09/2011 - 09:31
afbeelding van Meisje123

Paroxetine, wel of niet nemen?? Graag jullie mening!

Ik ben 17 jaar en heb al langere tijd last van depressieve gevoelens. De dokter heeft me nu Paroxetine 10 mg voorschreven, ik vroeg me af of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben? Mijn ouders zijn namelijk erg angstig over het feit dat ik deze ga slikken omdat er veel bijwerkingen bij zitten en zij zeggen dat het alleen nadelig werkt. Wat is jullie ervaring hiermee? Bij voorbaat dank!

#2 - Geplaatst op: vr, 30/09/2011 - 15:08
afbeelding van Grimli50

Hi meisje
Of je wel of niet op anti-depressiva moet overgaan is erg afhankelijk van veel meer factoren dan jij nu even schetst.
Het kàn helpen de rust in je hoofd te krijgen zodat je aan je èchte problemen toekomt.
Als je ad's gaat gebruiken... er zijn er heel veel en allemaal hebben ze voor- en nadelen, die ook nog eens erg van de persoon afhangen.
Dus kan ik je alleen vertellen wat mijn ervaring met paroxetine is. Ik heb deze ongeveer 10 jaar geleden voor het eerst voorgeschreven gekregen. Ik heb opgebouwd, 5 mg/dag, 10 mg/dag, 15.... 40mg/dag en dat steeds een week tot 10 dagen.
De eerste week niet zoveel gemerkt, bij 10 mg/dag een beetje "high", maar kon blijven werken, maar geen auto rijden.
Na een week of twee drie op 40/mg realiseerde ik me dat mijn achterdocht, agressie en angsten (die nauw samen hingen) weg waren...
Dus ook ik heb positieve ervaringen met paroxetine

Sterkte joh, goed nadenken en vooral met jouw behandelaar bespreken!
Groetjes,
Grimli

#3 - Geplaatst op: vr, 30/09/2011 - 15:46
afbeelding van Meisje123

Bedankt voor jullie reacties! Gelukkig zijn er ook mensen met positieve ervaringen met paroxetine, op internet heb ik namelijk al veel gelezen over mensen met negatieve ervaringen zoals dik worden, suf zijn etc.
Groetjes!

#4 - Geplaatst op: vr, 30/09/2011 - 16:07
afbeelding van Ro
Ro

Ik gebruik sinds kort ook paro maar daarnaast heb ik nog twee anderen. Mijn dokter is nog aan het puzzelen met de hoeveelheid (een beetje net als bij Grim). Ik durf niet met 100% zekerheid te zeggen of paro werkt maar sinds ik het gebruik merk ik wel dat ik dingen beter relativeer al ben ik er nog lang niet. volgende week ik wel naar 30 mg gaan ik begon met 10 heb nu 20. Ik merk wel wat bijwerkingen als verlaagd libido (maar dat maakt voor jou toch ff niet uit hoop ik) en ik slaap meer. Maar al met al is de rust wat belangrijker.

#5 - Geplaatst op: vr, 25/11/2011 - 11:34
afbeelding van Steef

Hey,

Wie weet slik je het nu al en hoop dat het goed aan slaat bij je.
Ik heb het 12 jaar geslikt en niets gemerkt van gewichtstoename.
Het haalde bij mij de scherpste kanten weg van depressie en angsten.
Het is geen wondermiddel maar kan je helpen verdere stappen te zetten...zeg maar dat de stappen wat makkelijker worden en je daardoor echt uit de depressie kunt vechten.

sterkte!
p.s. de bijwerkingen in het begin vond ik wel erg heftig.

#6 - Geplaatst op: wo, 04/04/2012 - 10:06

Hallo,
Wij zijn net een site gestart over stoppen/afbouwen van paroxetine, zou het zeer waarderen als jullie je verhaal op ons
forum zouden willen zetten ook als je nog gewoon gebruikt.
paroxetineprison.nl

Met vriendelijke groet,

login of registeer u gratis om te reageren

inDepressieop. U ook? Laat het weten!