10 reacties / 0 door jouw ongelezen
Laatste reactie
#1 - Geplaatst op: do, 14/07/2011 - 10:24

EMDR

Hoi,
Wilde jllie wat vragen , heeft er misschien iemand EMDR therapie gevolgt ?
En zo ja , wil je mij vertellen wat de ervaringen daar van zijn ?
Mijn psychtherapeut denkt dat het goed voor mij zal zijn om dit te doen.
Ik hoor graag reacties.
groetjes , Mv3k

#2 - Geplaatst op: do, 14/07/2011 - 10:42
afbeelding van blub

hoi,
misschien ga ik hieraan ook beginnen
maar heb er dus geen ervaring mee
als ik er aan begonnen ben
dan hoor je het wel
groetjes

#3 - Geplaatst op: do, 14/07/2011 - 11:26
afbeelding van Lemontreee

Hoi,

Ik heb dat een keer gehad, volgens mij is dat een manier om je trauma's beter te verwerken. Ik heb zelf EMI gehad, dat lijkt erop maar het is nog niet veel in NL toegepast.
Wikipedia over EMDR: "Een essentieel element is het telkens ompolen van de aandacht van links naar rechts naar links enzovoort. Dat kan met oogbewegingen (de therapeut gaat met zijn of haar vingers zo'n 25 cm voor het gezicht van de cliënt heen en weer) of met geluiden (een koptelefoon met een geluid met een links-rechts effect erin) of de therapeut duwt of klopt zachtjes op bijvoorbeeld de linkerknie - rechterknie - linkerknie."

Sterkte ermee!
Liefs

#4 - Geplaatst op: ma, 18/07/2011 - 09:59
afbeelding van Margo

Hi,

Ooit heb ik EMDR gehad en bij mij heeft het niet heel veel gedaan, slechts een beetje (ik denk dat dat ook met name ligt aan het soort trauma: hetgeen waar ik het voor kreeg, vond ik zelf niet echt een heel specifiek trauma zoals ik die later wel heb leren kennen...)
Ik weet wel dat ik na die sessies (ik heb er 2 gehad en 1,5 uur ofzo), heel erg moe was en m'n hoofd een beetje tintelde ofzo. Blijkbaar wordt alles daarboven zeker aan het werk gezet.
Dus ja, ik denk zeker wel dat het bij kan dragen en wens je dan ook veel succes! Ik ben benieuwd naar je ervaringen na afloop.
Good luck! Sexy

#5 - Geplaatst op: vr, 29/07/2011 - 09:52
afbeelding van jojo

hallo,

Ik heb EMDR gedaan voor meerdere dingen. Destijds heb ik dat erg onderschat. Ik dacht dat doen we wel ff. Doormiddel van kloktikken, afwisselend van rechteroor-linkeroor, ga je terug naar de bewuste situaties. Ik vond het best wel heftig, het voelde / ik was gewoon daar, met alle emoties ectr. Je moet op een schaal van 10 aangeven hoe heftig dit voelt, telkens ga je terug naar de bewuste situatie en benoem je wat je voelt, ervaart, ectr.
Ik zelf ben geloof ik wel 5 keer terug gegaan, was erg emotioneel, maar heeft mij zeker geholpen.
Ik mocht ook niet met de auto komen. Ben lopend naar huis gegaan.
Liep als kip zonder kop naar huis. Na die tijd heel veel hoofdpijn gehad en erg moe.
De volgende dag is het weer ok.
Het heeft mij zeker geholpen, aangezien het om iets ging wat steeds weer terug kwam op mijn pad, alleen dan in een andere vorm/ persoon.
Mijn reactie is wat laat, maar misschien heb je er wat aan.

Heel veel succes en sterkte,
liefs Jojo

#6 - Geplaatst op: zo, 11/09/2011 - 13:25
afbeelding van HansAmsterdam

heb Emdr gehad om het uit te proberen: een paar keer... Bij mij deed het niets... (trauma/werk etc...)Bij sommigen anderen ook niet. maar bij weer anderen wel wat... dus poging waard toch?

#7 - Geplaatst op: za, 01/10/2011 - 19:19
afbeelding van blackrainbows

Hee,
Ik heb 4 EMDR-sessies gehad van 1,5 uur. Ik heb het als erg heftig en emotioneel ervaren, het is nogal confronterend. Voelde me na zo'n sessie wat slaperig. Het heeft geen effect gehad bij mij. Volgens mijn therapeut komt dat omdat mijn trauma's te diep begraven zijn. Succes nog!
Groetjes Janou.

#8 - Geplaatst op: wo, 02/11/2011 - 18:50
afbeelding van Blackbutterfly

Ik heb ook EMDR gehad; zo'n 6 sessies van een uur. Het is inderdaad best heftig en zwaar maar ik denk wel dat het zou kunnen werken, ondanks dat het bij mij niks uitehaald heeft.
Veel succes en sterkte ermee.

#9 - Geplaatst op: do, 17/11/2011 - 10:28
afbeelding van sterretje

Hallo,
Ik zit nu middenin de sessies van de EMDR. Heb nu ongeveer 12 sessies gehad. Doe er steeds 2 achter elkaar, zodat ze 1 1/2 uur duren. Voor de emdr had ik al 3 jaar psychotherapie. Heb toen diepe dalen gekend, en dacht die emdr ga ik wel even doen. Nou daar heb ik me stevig in vergist. Ik vind de emdr heel erg heftig. Hij werkt wel goed bij mij. vanaf het begin kon ik me al goed overgeven, en het maakt veel gevoel los. Ik vind het wel heel erg moeilijk om vervolgens met dat gevoel aan de slag te gaan. Dat zorgt er nu voor dat ik verder in mijn depressie schiet. Toch zie ik langzaamaan ook het nut er van in. Ik ben helaas nog lang niet klaar, en zal echt nog wel een aantal sessie's moeten volgen.....

#10 - Geplaatst op: vr, 06/04/2012 - 02:38
afbeelding van Silencio

Heel erg herkenbaar Sterretje! Ja het is heavy, maar het helpt echt he? Heb nog nooit zo snel een trauma écht een plaats kunnen geven! Amazing eigenlijk! Smile Maar ook bij mij nog veel werk aan de winkel Sad

login of registeer u gratis om te reageren

inDepressieop. U ook? Laat het weten!